Ani internetoví podnikatelé nevedou vždy takový život, jaký by jim vyhovoval, jaký by byl záviděníhodný. K čemuž může přispívat ledacos, mimo jiné klidně i to, že není některý z webů tak dobře umísťován v internetových vyhledávačích, aby si ho tam veřejnost všimla a vsadila na něj. Vyhledávače toho dokážou objevit na internetu hodně, a když pak představují veřejnosti to, co se právě hledá, některá nabídka může být pochopitelně v popředí, ale jiná může pro změnu zapadnout. A právě to, že není některý odkaz ve vyhledávačích lehce k nalezení, přináší nejednou problémy s návštěvností a potíže se vším, co s nedostatkem zákazníků takového webu souvisí.
Chtělo by to tedy, aby se web zobrazoval ve vyhledávačích co nejlépe, na co nejideálnějších pozicích. A pokud se tak neděje, je nesporně žádoucí provést stran SEO (optimalizace) test, který napoví, co udělat, aby se pozice webu v internetových vyhledávačích zlepšila.
A když se přijde na to, kde je zakopaný pes, tedy co je na takovém podnikatelském webu nebo v něčem s ním souvisejícím špatně, dá se s tím něco udělat. Dá se optimalizovat. A dokonce se dá vyřídit taková SEO online, což je pochopitelně nespornou předností, protože ne každý podnikatel může ztrácet čas osobní návštěvou specialistů na takovou optimalizaci pro internetové vyhledávače.
Když se pak podnikatelský web optimalizuje, tedy když se z něj odstraní vše, co internetovým vyhledávačům nevyhovuje a za co tyto web ‚trestají‘ horším umístěním v seznamu toho nalezeného, dosáhne se jeho lepšího umístění ve vyhledávačích, a tím pádem si ho všimne daleko více lidí. Kteří ho pak s daleko větší pravděpodobností navštíví, prohlédnou si ho, prostudují a třeba je tu i něco zaujme natolik, že do toho investují nějaké ty peníze. Což učiní internetové podnikání stejně jako kterýkoliv jiný byznys úspěšným.